Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 131 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Trojka
Štefanigová, Denisa ; Novotný, Michal (oponent) ; Malý, Břetislav (vedoucí práce)
Akt malování jako akt milování Bakalářskou prací je série maleb na plátně, která usiluje o zpřítomnění erotických představ, jež si každý z nás den ode dne vytváří na základě vlastní imaginace. Jsou neuskutečněné, čili vysněné a nejsou ukotveny v realitě, tudíž novou realitu tvoří, fungují v prostoru našich hlav. Takto pro mě funguje i malba. Jako prostor, ve kterém se může dít něco, co reálně neexistuje.
METAFYZICKÁ VYPRÁVĚNÍ
Dvořák, Vojtěch ; Písařík, Petr (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Práce s názvem „Metafyzická vyprávění“ se vztahuje k osobnímu vnímání a prožívání vnějšího světa i sebe samého, stejně jako k vnímání malby a obrazu. Pojem metafyzika si vypůjčuje z filozofie právě pro jeho tematizování lidského bytí. Vyprávění prezentuje proud vyjádření určený ke sdílení, komunikaci, zábavě i dozvídání. Bakalářská práce se skládá ze série olejomaleb na plátně. Jedná se o abstraktní malby, na nichž zkoumám tvar, barvu a motiv obrazu. Imaginativní výjevy zbavené figur a perspektivy. Cílem je otevřít co možná největší prostor neomezenému vyjádření.
Bezpečná místa
Šavarová, Veronika ; Pospiszyl, Tomáš (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je především vztah člověka k prostoru, jež je protkán jistým druhem nostalgie a potřebou vracení se do období autorčina raného dětství. Práce se identifikuje s množstvím přístupů několika uměleckých směrů probíhajících v 1. polovině 20. století, jako např. surrealismus, expresionismus, symbolismus aj. Tyto přístupy se v autorčině práci střetávají a tvoří tak směs vlivů projevující se společně s osobní rovinou ve výsledné práci. Cílem bakalářské práce má být co nejupřímnější a nejvěrohodnější zpřítomnění zobrazovaného místa. Hotové dílo má v divákovi vzbuzovat intenzivní a rozporuplné pocity. Techniku malby shledává autorka jako nejvhodnější médium pro zprostředkování daného tématu.
Linsident aneb Anatomie pozérství
Sližová, Eva ; Fic,, Igor (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Můj bakalářský projekt, Linsident, je dlouhodobý akt imaginace a sebereflexe zpracovávaných textem ve volném verši. V závěrečné fázi jsem oddělila literárních, mentální (terapeutické) a čistě osobní aspekty díla. Výsledkem je radikálně, s nadhledem proškrtaná poezie a její performativní prezentace.
Kamikakushi
Pejchová, Natálie ; Ptáček, Jiří (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Pojem kamikakushi je stará japonská tradiční technika magického únosu ( duchovního cestování, kde je pozornost člověka unesena z běžného stavu vědomí do hlubších vrstev nazírání skutečnosti), při kterém si oběť unesení nevybavuje a po únosu se člověk postupně probouzí z jakéhosi tranzu. Tento pojem jsem si vypůjčila z japonské mytologie,která se objevuje v dětských příbězích. U nás by to mohlo být chápáno jako zapomenutí se/ nebýt duchapřítomný v každodennosti je to ztráta dechu cesta do fantazie. Hranice mezi zkoumáním faktů, reálného ale i zakoukáním se do blba kde začínají prostory samy od sebe ožívat pouze díky tomu, že se rozhodneme tomu přikládat na důležitosti. Je to moment kdy se probudí neklid, který v tom prázdném tichu dělá randál- hlučí. Propojím se s prostorem, jsem přírody odkaz jsem dialogem, zrcadlem. Tento stav vnímání, prožívání skutečnosti je pro mne důležitým zdrojem imaginace. Je to stav v němž se odehrává malování obrazu. Skutečnost se stává magickou ve chvíli, kdy na ni upřeme pozornost a zároveň ji vyprázdníme od pojmů. Emoce je prvotní znak nazírání, vytváří atmosféru její využití je představa je oživení je hledání obrazu.
FICTION CENCRETE
Tajovský, Jakub ; Pospiszyl,, Tomáš (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Ve své praktické diplomové práci realizuji soubor obrazů a malířských objektů, které by měly analogovým zbůsobem imitovat principy augmentované a virtuální reality. Z technického hlediska mě zajímá otázka obousměrné remediace nových médií a malby a jak jejich vývoj podporuje iluzi a imaginaci. Z ontologického hlediska sleduji mystickou povahu obrazu. Závěrečná výstava je metaforou hybrydního obrazu komponvanou na základě technologických a teoretických zkušeností v malbě. Výsledkem je malá syntetická realita.
"Putování na místě"
Balážová, Dana ; Babanová, Adéla (oponent) ; Lisá, Markéta (vedoucí práce)
Práce Putování na místě se zabývá přirozenými způsoby cestování. V práci relativizuji tento pojem a srovnávám ho se slovem putování. Jde mi především o vyvolání dojmu putování v mysli. Používám poměrně statický obraz, který dávám do kontrastu široké škály hudebních motivů a ruchů.
MAPA
Merta, Johana ; Sterec, Pavel (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Prezentuji soubor výtvarných prací vzniklých v období Magisterského studia a jeho přerušení, tedy práci vzniklou v letech 2012-2017. Tématicky jsem zpracovávala kartografické přenosy prostoru do plochy s manipulací měřítek a vizuálních zkratek. Společně s mojí aktivitou představím i práci dalších 5ti výtvarníků, kterým jsem nabídla téma mapy paralelního vesmíru k jejich autorskému zpracování.
Žiju tarot
Oplatková, Hana ; Vondřejcová, Silvie (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Osobní balíček karet vytvořený na základě půlročního průzkumu a dokumentací denních prožitků. Balíček obsahuje 49 karet a je inspirován sadou 78 tarotových karet. Textový obsah – rub karty byl vytvořen podle deníkových záznamů. Líc karty byl vybrán jako reprezentace dějů obvykle se odehrávající v dny, kdy daná denní karta vycházela.
Portrét skály
Svatoš, Jan ; Mikolášek, Martin (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává vzpomínku na islandskou skálu skrze sérii abstraktních obrazů ukotvených v estetice procesuální malby. Obrazy autor maluje na základě syntézy osobního prožitku, metaforického pojetí geologických procesů a čerpání z digitální fotografické předlohy a sleduje vztah malíře a jeho obrazu ve smyslu budování obrazu jakožto entity se subjektivními potřebami. Práce zároveň zkoumá přesahy a možnosti abstraktní malby podněcovat imaginaci, která mění výsledný význam a obsah ve vztahu k jejímu tvůrci nebo k divákovi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 131 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.